lørdag 16. januar 2010

Tilbake til hverdagen

På tide med et nytt blogginnlegg!
Tilbake i den samme rytmen som før, har det vært greit å komme i gang igjen etter jul. Selv om det fortsatt er ei god stund til jeg er halvveis i Frankrike-oppholdet, merker jeg allerede når at tida kommer til å gå fort.
Det er bare 35 dager til pappa og Randi kommer på besøk. Det blir bra! Gleder meg veldig til det, og til å vise dem Dunkerque. Får se om det ikke kanskje blir en tur til Lille også.
6. mars kommer Oda på besøk. Den påfølgende uka har jeg fri, så det var da det passa best at hun kom på besøk. Det blir utrolig gøy, tror jeg. Vi skal bl.a to dager til London! Togbillettene er allerede betalt. Vi skal være der fra 9. til 11. Må jo utnytte de korte avstandene her!
Ellers kan det hende Berit kommer en tur i april, og mamma og Magne i mai. Håper det lar seg gjøre! Da blir det jo besøk hver måned:D
I tillegg snakker jeg og tre andre som jeg ble kjent med på seminaret i Bretagne om å møtes den første helga i februar. Sålangt har vi ikke bestemt sted, siden vi bor på mange kanter av landet, så vi får se hva det blir til. Håper også å få besøk av Toon fra Belgia i løpet av februar. Da har han ferie etter endt semester på arkitekturstudiet.

De to ukene som har gått etter at jeg kom tilbake har passert ganske raskt. Etter jobb gjelder det å få øvd, lage middag, og så er det jo veldig godt med en oppkvikkende kaffekopp etterpå! I tillegg er det greit å ha boksen med Sex and the City å ty til på kveldene:) Og sånn går nå dagene...
Har vært ganske flink til å legge meg tidlig, og det gjør jo at det ikke blir så tunge dager.

Mandag hadde vi et nytt møte med de eldre utviklingshemmede. Det var ei gruppe på åtte som teamet mitt hadde møte med i slutten av november, men som jeg gikk glipp av da jeg var bortreist på seminar. Jeg var litt smånervøs for å møte dem, siden jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle oppføre meg mot dem, og om jeg i det hele tatt ville greie å forstå hva de sa. Men det gikk veldig bra! De var en artig gjeng, og de fleste var lette å prate med. De krevde liksom ikke så mye av deg!
Aktivitetene vi hadde med dem var å spille Nintendo Wii, plante svibler i potter, og til slutt spiste vi "Galettes des rois" ("kongekake"; ei tradisjonell kake for markeringa av Hellige tre kongers dag). Tror også de eldre var fornøyd med møtet:) Vi skal mest sannsynlig dra på kino med dem mandag i neste uke. Det er bra at det skjer litt mer på prosjektene!

På det prosjektet som handler om aids, skulle vi arrangere speed dating (!) i forbindelse med Valentinsdagen. Det ser litt mørkt ut, for vi har enda ikke fått positivt svar på noen av forespørslene om leie av lokale. Og uten lokale stopper mye av det andre arbeidet også opp, da vi må ha et lokale når vi skal lage plakater og flyers.

På miljø-prosjektet har vi fått avansert litt. Denne uka hadde vi møte med andre "partnere" som også skal delta på miljø-arrangementet vi skal arrangere, pluss at vi presenterte våre planer for dem.
Jeg skal jobbe mest med den leiligheten som jeg har nevnt tidligere, som eksisterer for å vise hvordan man kan leve mer miljøvennlig, energibesparende og derfor mer økonomisk. Litt vanskelig, men jeg har nå fått gjort litt i arbeidet med den.
Skal også jobbe med ei anna som heter Laurie, hvor vi skal overbevise folk til å konsommere frukt og grønnsaker etter sesong.

Ellers har jeg bytta den ene dagen for franskkurs; fra mandag ettermiddag med nybegynnernivå, til tirsdag morgen med nivå medium. Dette passer også bedre med tanke på "eldreprosjektet", da mange av aktivitetene med de eldre vil finne sted ettermiddagene på mandager.

Vel, nå er det helg, og det er jo alltid deilig. Jeg skal mest sannsynlig på bowling med noen fra teamet mitt i kveld. Bowling er jo ikke akkurat min favorittsyssel, men det er jo mye bedre enn å sitte alene i leiligheten!

Ha ei fortsatt god helg:)

3 kommentarer:

  1. Prøver meg med en liten kommentar,- fant ikke pålogginga i dag, så jeg vet ikke om det går. Nå er det klart for te og Var Veum har selvfølgelig begynt. Nå fikk vi ikke med starten i forrige uke heller, jeg får kjøpe dwd-ene etterhvert. Takk for utfyllende beretninger om livet i Dunkerque!

    SvarSlett
  2. Så koselig med kommentar fra deg, mamma:) Det setter jeg pris på!
    Herlig med te og Varg Veum.
    Nå skal jeg spise litt mango og se en episode av Sex and the City. Skal prøve å legge meg etter det. I går fikk jeg ikke sove, delvis på grunn av at jeg sov lenge utover morningen igår, og at boka jeg leser viser seg å være ganske grotesk. Den gir inntrykk i hvert fall!

    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Du må da ikke lese så grusom litteratur! Har begynt på ei bok som heter Zahir, men den har jeg ikke kommet ordentlig inn i enda. Håper det årner seg!

    SvarSlett